torsdag 29 maj 2008

Svinkoppor / Bölder

I slutet på förra veckan fick jag utslag på min ena jumske, jag tänkte inte så mycket på det men det har blivit mycket sämre det senaste dagarna.

Jag uppsökte därför läkare igår kväll, han sa det var svinkoppor (något jag hade misstänkt) och srev ut en bakteriedödande salva.

Idag när jag vaknade hade det blivit ytterligare sämre och det var otroligt bökigt att smörja in sig, vilket jag skulle gör minst 3 gånger varje dag.

På grund av detta ringde jag vårdcentralen och fick en ny tid till ny läkare idag. Han var inte säker på att det var svinkoppor utan det kunde även vara något böldaktigt.

Hur som helst så fick jag pencelin som jag skall ta de närmaste 10 dagarna 3 gånger om dagen.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Fy så otrevligt och besvärligt att råka ut för i sommarvärmen.
    Bölder brukar göra ont också.
    Krya på dig!
    Svärmor

    SvaraRadera