lördag 21 juni 2008

Middag på Aquavit

När det blev bestämt att mina svärföräldrar skulle fira midsommar med oss så föreslog jag för Martin att vi skulle be dem komma en dag tidigare och bjuda dem på Aquavit. Martin nappade på idén och mina svärföräldar blev glad.

Kvällen blev jättelyckad och nedan kan ni se lite bilder från kvällen.

Resataurangen ligger i samma byggnad som hotell Clarion Sign vid Norra Bantorget i Stockholm.

Martin och jag.

Mina underbara svärföräldrar.

Denna lilla rätt bjöd dem på innan vi beställde maten. Det var en potatissoppa som smakade fantastiskt.

Deras brödkorg är super söt, den är liten med minibröd i. Till brödet får man ekologiskt smör och en kikärtsröra.

Alla utom jag beställde in 3 smaker till förrätt, det bestod av gubbröra på en brödbit, tandorilax och King fish. Själv betällde jag löjrom med toast, citron och cremé fraiche.

Vi alla tog dragonfylld kycklingbröst med majskaka till huvudrätt. Alla fick beställa in valfria tillbehör.

Jag och svärfar tog friterad färskpotatis med chili och örter.

Svärmor tog tomatsallad.

Martin och jag tog sparris. (den var helt fantastisk)

Martin tog även färskost med örter. (den var gudomlig)

Svärföräldrarn och jag tog även chimichurri, det var en form av pesto.

Till maten drag vi ett vitt Riesling vin som hette Zöbing.
Min efterrätt hette Jordgubbar med mjölk och socker men det såg inte ut riktigt som jag hade tänkt mig. Det gjorde dock inget eftersom det var supergott. Jag drack en kaffelatte till efterrätten.
Min svärmorbeställde in Persikomilkshake med kakor.

Martin och svärfar tog Cheesecake med lime och lakrits.

Både Martin och svärföräldrarna tog in en varsin espresso till efterrätten.
Efter 3,5 timmar återvände vi hem mätta och belåtna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar