onsdag 11 juni 2008

Skrattade så tårarna rann

För någon timme sedan ringde min syrra till mig.

Hon berättade att pappa hade ringt till henne och han undrade vad jag höll på med. Syrran fattade inget och frågade vad han menade.

Han berättade följande;

- Tina är i Dagbladets bilaga Hem & Fritid, det är en helsida och hon söker en man att gifta sig med. Datumet är redan bestämt när bröllopet skall vara.

- Nä, det kan inte stämma.

- Jo, det är en stor bild på henne också. Jag tänker då inget säga till mamma för då blir hon orolig, hon får veta när hon kommer hem från stugan.

- Men, det måste vara ett missförstånd.

- Ja, jag vet inte. Det står så i alla fall, vad är det Tina håller på med nu, annonserar efter en ny man i tidningen.


Jag skrattade så tårarna sprutade när syrran berättade vad pappa hade läst. :-D Pappa missförstod, det står att jag letar efter en brudgum som vill överraska sin käraste med ett färdigplanerat bröllop. Det stod alltså inte att jag letar en brudgum till mig som han trodde.

1 kommentar:

  1. Men Tina, inte får du skrämma upp din gamle far sådär!

    Det kanske är fler som läser det så och tror att du är ute och raggar via pressen.
    Vilken historia det kan bli.
    Tänk på hönan och fjädern.
    Nu har dom fått något att prata om uppe i Timrå!
    Kram från Efnebyn

    Ps kan man nå sidan via nätet?

    SvaraRadera