Hej Tina! Anna heter jag och är ordförande i färdtjänstnämnden. Jag hörde talas om vad du råkat ut för och vill på detta sätt säga hur ledsen jag är för det som drabbade dig.
Det är fullständigt oacceptabelt att färdtjänstens kunder inte får de resor man bokat. Jag är medveten om att du och andra kunder i färdtjänsten ofta är utsatta eftersom ni inte har något alternativt sätt att resa på.
Jag kan berätta att vi i färdtjänstenämnden och våra medarbetare på förvaltningen jobbar för att utveckla kvaliteten på olika sätt. Bland annat ser vi över resebeställningen för att kvalitetssäkra verksamheten. Vidare i det närmaste fördubblar vi kundtjänstens öppethållande för att förbättra servicen till kunderna. Från 1 oktober har vi också återinfört rullstolstaxi som jag hoppas ska ge en förstärkt service till rullstolsburna kunder.
Jag hoppas att ditt resande ska fungera bättre framöver och att vi kan återupprätta ditt förtroende för färdtjänsten.
Jag har nu januari 2008 bestämt mig för att börja blogga. Förutom det så målar jag oljetavlor, håller föredrag och arrangerar bröllop. Jag föddes med en led och muskelsjukdom som heter Artrogrypos Multiplex Congenita. Min vardag klarar jag med hjälp av mina personliga assistenter.
Fasiken vad dåligt behandlad du blev. Detta får ju bara inte hända. Men ändå hör man om det ständigt och jämt att det händer.
SvaraRaderaHoppas du har återhämtat dig
Kram Petra
Hej Tina!
SvaraRaderaAnna heter jag och är ordförande i färdtjänstnämnden. Jag hörde talas om vad du råkat ut för och vill på detta sätt säga hur ledsen jag är för det som drabbade dig.
Det är fullständigt oacceptabelt att färdtjänstens kunder inte får de resor man bokat. Jag är medveten om att du och andra kunder i färdtjänsten ofta är utsatta eftersom ni inte har något alternativt sätt att resa på.
Jag kan berätta att vi i färdtjänstenämnden och våra medarbetare på förvaltningen jobbar för att utveckla kvaliteten på olika sätt. Bland annat ser vi över resebeställningen för att kvalitetssäkra verksamheten. Vidare i det närmaste fördubblar vi kundtjänstens öppethållande för att förbättra servicen till kunderna. Från 1 oktober har vi också återinfört rullstolstaxi som jag hoppas ska ge en förstärkt service till rullstolsburna kunder.
Jag hoppas att ditt resande ska fungera bättre framöver och att vi kan återupprätta ditt förtroende för färdtjänsten.
Med vänliga hälsningar
Anna Starbrink