måndag 10 november 2008

Expressen idag


Här är artikeln som är i Expressen idag;



2 kommentarer:

  1. Fasiken vad dåligt behandlad du blev. Detta får ju bara inte hända. Men ändå hör man om det ständigt och jämt att det händer.

    Hoppas du har återhämtat dig

    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Anna heter jag och är ordförande i färdtjänstnämnden. Jag hörde talas om vad du råkat ut för och vill på detta sätt säga hur ledsen jag är för det som drabbade dig.

    Det är fullständigt oacceptabelt att färdtjänstens kunder inte får de resor man bokat. Jag är medveten om att du och andra kunder i färdtjänsten ofta är utsatta eftersom ni inte har något alternativt sätt att resa på.

    Jag kan berätta att vi i färdtjänstenämnden och våra medarbetare på förvaltningen jobbar för att utveckla kvaliteten på olika sätt. Bland annat ser vi över resebeställningen för att kvalitetssäkra verksamheten. Vidare i det närmaste fördubblar vi kundtjänstens öppethållande för att förbättra servicen till kunderna. Från 1 oktober har vi också återinfört rullstolstaxi som jag hoppas ska ge en förstärkt service till rullstolsburna kunder.

    Jag hoppas att ditt resande ska fungera bättre framöver och att vi kan återupprätta ditt förtroende för färdtjänsten.

    Med vänliga hälsningar
    Anna Starbrink

    SvaraRadera