torsdag 13 november 2008

19 minuter försent

I eftermiddag skulle jag åka färdtjänst från Tyresö Centrum och hem, bussen var beställd till klockan 15:53. Strax efter 16:00 ringde jag och hörde ifall jag hade missuppfattat tiden men det hade jag inte. Telefonisten kunde inte göra något då det inte hade gått 20 minuter, utan jag skulle ringa till resegarantin ifall inte bussen dök upp när det hade gått 20 minuter.

När bussen var 19 minuter försenad kom den.

Chauffören sa inget förrän jag hade kommit in i bussen och han började spänna fast permobilen, då säger han - du har fått vänta länge! Ja, det har jag blev mitt svar. Jag tryckte att jag var 20 minuter sen, sa han.

Jag frågade honom om han brukade ringa och meddela kunderna när han var sen - nä, det brukar jag inte, det är färdtjänsten som skall göra det! Jaha, vad konstigt de säger att det är ni som skall göra det, säger jag.

Nä, men det går inte, jag får inte prata i telefonen när jag kör. Skall jag prata i telefonen måste jag köra in till kanten och stanna och det går inte för då blir jag ännu senare.

Oki, blev mitt svar.

1 kommentar:

  1. Nähä får de inte prata i telefon när de kö?
    Undrar vad det är som gäller egentligen, vem som ska ringa menar jag?

    Kramar fr. en väldigt less o irriterad s-valls Tina

    SvaraRadera